lørdag den 17. marts 2012

"Krummerne" redder min "not" og dårlige hals. Har det værre end igår;O(

Krummerne 3, jeg bliver aldrig træt af at se krummerne, det er eskapisme på højt plan for mig.
Læg mærke til alle de retro ting  de har i køkkenet, sengetøjet og alle de helt vildt kiksede ting vi idag vil give en formue for.
Sælger dem nemlig selv i genbrugsen og ved hvor efterspurgte de er ;O)
Dengang i slut- tresserne var det ikke retro, bare noget "værktøj" man skulle bruge. Hvem skulle have troet at det ville blive"guld".

Vil man ikke gerne have en "rystenissse" med snevejr indeni ? eller orange køkkenvægt på væggen.
En grøn arkitektlampe og det lækreste stribede sengetøj i klare farver?
og ikke mindst det dejlige uhøjtidlige "rod" som opstod fordi man ikke var til designer ting.
Nå men det var vist ikke altid den rene idyl og romantik, alligevel kan jeg savne den glæde der var ved at lave sine egne ting, sy sine mærkelige dress og male gamle møbler i absolut lilla farver.
Ved godt det var en minoritet de såkaldte "blomsterbørn" dengang i tresserne, men jeg befandt mig fint i periferien af tidsånden. Tror ikke jeg helt har sluppet den gode følelse der fandtes ved at være med på en bølge der smed noget væk og forsøgte at skabe en ny identitet hvor glæde og fællesskab skulle være det bærende.
Det var en minoritet og derved blev det.
Idag er "flower power" tendensen blevet industrialiseret, så nu tjenes der penge på filosofien i 60erne : selvgjort er velgjort ;O((

Men jeg kan godt lide den nye generation der siger "fuck up" på deres måde, det beviser jo at der altid vil være fload i tilværelsen.
De unge er designer orienterede og stor- forbrugere, men verden går i ring, minimalismen går idag hånd i hånd med forbruger- ismen
Nå jeg er vist landet langt væk fra "Krumme"
Kvaliteten på billederne fra mit tv er ikke de bedste, men elsker man " Krumme"  kan man se ham i absolut sook kvalitet ;O(((
JOoo man kommer langt omkring når man ser "Krumme", men håber det farverige fra "dengang" vil leve videre. Tænk på hvad Cobra malerne har været for malerkunsten.

Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar