tirsdag den 20. marts 2012

Trylle- Trylle...næste spørgsmål....

Var lige en tur hos lægen idag.....Jeg har bare en general forkølelse, ingen lungebetændelse, halsbetændelse eller noget alvorligt. Nu skal jeg bare rekonvalsere, og i dagens fortravlede liv betyder det at komme igang lige så snart man overhovedet kan løfte hovedet fra puden, ingen forkælelse i fjorten dage på et lækkert sanatorium. Det var dengang for længe siden og forbeholdt bourgoisiet.


Jeg er vokset op i arbejderklassen, her var det næsten ikke muligt for voksne at være syge. Det var tabt arbejdsfortjeneste, og derved mad på bordet.
Men jeg kan huske at vi børn havde det godt når vi var syge......bortset fra at vi altså var syge. Jeg fik f.eks. mælk med honning, og dengang var honning noget man fik på et stykke hjemmebagt franskbrød.......når mor var i særlig godt lune.
Man skulle holde sengen til man var feberfri, og derefter var det tre- 3 dage indendøre før man fik lov til at komme i skole og ud og lege. Det kunne godt være svært at se ud af vinduet på de andre børn legede nede på gaden, så startede plageriet: mor må jeg ikke nok komme ned og lege?? svar: nej.


Tænk på børn idag, de har ikke den samme gode omsorg når de er syge. Begge forældre må på arbejde og bedsteforældre er jo også tit på arbejdsmarkedet endnu mens børnene er i førskolealderen, så det er ikke mange dage de kære små kan få ro til at blive raske.


Nå det var da en smøre.....................


Jeg ville også bare lige sige at jeg har lavet min blogs udseende om. Den er nu blevet ret kedelig fordi jeg brugte et færdigt layout.
Nikolaj har brugt mange timer på at sætte den første blog op så den var personlig, og så troede jeg at jeg selv kunne lave et eller andet sjovt, men det kunne jeg altså ikke.
Jeg går og håber han får tid og lyst til at hjælpe mig igen med at få den til at se lidt mere spændende ud, og så vil jeg bare holde fingrene væk.


Nu går jeg forhåbentlig en rask tid imøde, foråret byder jo på mange gode oplevelser som skal ses      ude.


Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar