lørdag den 28. april 2012

Lørdag !!! denne lørdag blev SLET ikke som jeg troede og ville have den til at være


Historien om en stol.
Fortalt af Freja og Farmor.

Freja var 2 år dengang, nåja og som I jo nok kan forstå, så kunne hun jo slet ikke nå op til noget som helst.
Farmor havde fået den fineste stol forærende, og tænk den passede lige til Freja.
Nu kunne Freja sidde på en stol der passede til det lille bord.

Stor var glæden.
Freja sad på sin egen stol og spiste ved sit lille bord.
Alle var glade.

Tiden går, og efter en tid kommer Freja igen på besøg hos farmor .
STOLEN  står lige der sammen med det lille bord.
Freja bryder ud i glæde da hun ser stolen, og ordene lyder:
 "Det er min DOL"

Mange år er nu gået, Freja, husker måske ikke bedsteforældrenes fryd over det yndige barns udbrud.
Stolen er skrumpet ind.
Freja er blevet større.

Men vi gamle bedsteforældre siger stadigvæk:
"Det er min dol"
 hvis man sætter sig på en stol hvor en anden vil sætte sig.

Nu er "Dolen" gået i udu, men den skal selvfølgelig limes, males og udstilles på:
Farmors gemmer over smukke ting og minder.
Reddes hvad reddes kan
Frejas far skulle måske havde heddet
"Eeeeemilll!
Dette er ikke det første snitteværk han har begået.
Kniven blev lavet i Sverrige sidste år hvor vi alle tilbragte skønne dage sammen.
Freja skulle have denne smukke kniv, men farmor fik den overleveret.
 Den flotteste gestus af Freja.
Hvis I kunne se mig nu, (TÅRER) ville i forstå hvor flot en gave det er, 
mere end en, 
HJERTEGAVE.
Fra en lille pige,
mit barnebarn.
Her er Min yngstes
 Hjertegave.
I skolen kulle de smede en klinge.
Denne er klinge er foldet og udbanket ca. 10 gange, men en sabel eller samurai sværd er det hundrevis af foldninger og udbankninger vi taler om.
Skeden og skæftet er også selvgjorte.
Jeg har fået lov til at opbevare disse klenodier.

Vist mange år siden man brugte tændstikker.
Men husbonden ryger cigarer, og det er godt med ild fra en tændstik når der skal blus på osepinden.
Så hold da bøtte hvor er det en fin måde at smide de brugte ud på.

Nu er kastanien sprunget,
Frejas træ.

 
Bare et billede.
Det var lige lidt lørdags sjov.
Håber i gider være med når jeg kommer igen.
Må i få en fornøjelig weekend.

Vi Ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar