onsdag den 24. oktober 2012

Nu sidder jeg her og glæder mig over en skøn dag hvor jeg fik trænet med en virkelig god fys i Aktivt Velvære´ s dejlige lokaler. Her kan jeg overse at træne fordi det ikke er et sted hvor man skal være "pumpet" for at være in.

Jeg har skrevet lidt på Facebook, læst i de dejlige blogge jeg følger og fundet et par blogge mere som er inspirerende.

I dag vi fik nok det mest kedeligeste man kan tænke sig til aftensmad, men i dag var det gudemad.
Brasede kartofler med Wienerpølser og hjemmesyltede rødbeder og så den gode sennep og klistrede ketchup. MUMS (men kun i dag)

Nå nu er verden jo ikke en lyserød planet hvor Babie og Kenneth regerer.

Så der hvor der kommer lidt malurt i mit bæger er når snakken smutter over i det politiske.

Ved ikke om det er begyndende "gammelkone" hjerne, men jeg bliver så *f...... ophidset når der toner gamle grå politikere frem på skærmen og mener at borgernes skattepenge skal være omdrejnings punktet for de selv samme *f...... polikeres evne til at sørge for borgernes velfærd.

Klart, skal vi alle bidrage til velfærdet, men jeg har ikke en beregnings nøgle der kan fortælle hvor mange % vi skal betale hver i sær.

Men har vi ikke allesammen snart set nok af  forklaringer på at "Vi må allesammen bidrage til den fælles velfærd"

Jeg gruer for fremtiden, og jeg gruer for den nærmeste fremtid hvor familier bliver smidt ud af dagpengesystemet.

Banker og ejendomsmæglere har i sekler tjent styrtende på menneskets behov for bolig, og lige om lidt er de menneskers bolig nærmest en kæmpe lænke om deres ben.

Åhhh jeg ville ønske jeg kunne gennemskue hele det politiske rænkespil, ønske jeg kunne forstå hvorfor dem der har, skal have endnu mere, og dem der intet ejer skal gå tiggergang.

Jeg har min gang i Kirkens Korshær.
Vi møder mange der er sat ud af spillet fordi de ikke har fået de største muligheder for at tjene "kassen". De må tage jobs der er så dårligt lønnet at det i mine øje er en hån.
Det værste synspunkt du kan smide i hovedet på mig er: "De kan da bare tage sig sammen og få sig et job (liv)"

Har du en i din familie der skal have hjælp?

Fysisk handicappet
Psykisk handicappet
Borderline
ADHD
Muskelsvind
Gigt
Allergi
Kørestolsbruger
Sukkersyge
Benamputeret
Ufrivillig barnløs
Ufrivillig arbejdsløs
Phsoreasis
Kræftsyg
Døende
Skilsmisse, børn der lider fordi de voksne skilles
Trafikulykker der giver traumer
Post traumatisk stress
Misbruger
Tror i alle kan føje meget mere til.

Nå.... jeg tror jeg finder et andet tidspunkt at kaste al min gylle ud over et velfærds samfund der har glemt hvem der har været med til at skabe det,
nemlig, den lille mand på gulvet, som det så smukt hedder.

Sjovt som man kan forfalde til nogle stereotype betragtninger, men måske fordi politikerne selv er stereotype i deres evindelige forsøg på at "fiske" stemmer.

Hjælp mig med at holde retningen.
Mit hoved går i sur, sur, sur, lille bi omkring

Vi ses ;o)

1 kommentar:

  1. Kære Karen
    Hvor spændende at læse dine synspunkter. Virkelig. For ja hvad er det vi gør verden til???
    kh Libbie

    SvarSlet