mandag den 2. juli 2012

Arbejde og leg på en dejlig søndag

Det her gamle fine bord har hørt på mange glæder og sorger, både store og små, i hen ved 30 år
Nu skal det  bare lige have en gang frisk kulør, så kan det vel holde de næste 30 år?
Det er jo et helt specielt bord.
Manden min har nemlig selv konstrueret og tømret det sammen.
Mange tanker og ideer er blevet tænkt,
og  mange blev skrottet, før  bordet stod der, og vi kunne spise det første måltid mad.


Det startede sit spændende liv som et firkantet spisebord.
Her sad far og mor og 5 søde unger og spiste. Mange klatkager og frikadeller er blevet fortæret ved det bord.
Og store kander the
Vi legede, vi spillede og lavede sjove og skæve trylledejs figurer.
Mange små fine tasker og punge og andre finurlige sager har set dagens lys ved symaskinen.
Mine to døtre har lavet mange fejl i sytøjet, og var det slut med at være den "søde" mor,
for så skulle der nemlig sprættes op, og det kom der mange knoppede ord ud af.
Men efter en kande the og et par mellem madder, ja så fik vi da alle humøret igen.
Det blev sprættet op og mor gav gode råd ;O))
Jeg syede tøj og alt det der skulle repareres når små og store knæ gik gennem bukserne.
Specielle kreationer til punker datteren har også set dagen lys her.
Nu er hun ikke punker mere, men hun syr stadigvæk sjove rober,
Og går helt klart helst i sort.

Mon nogen kan huske lektie læsningens svære kunst????
Det foregik også ved det bord, og det var ikke altid uden gråd og tænders gnidsel!
Men de blev vel altid så nogenlunde ok.
Jeg synes jo mine unger er ret så begavede,
og som Freja altid siger "og jeg mener det"
Fine ord Freja, de passer lige her.
Dem låner jeg lige, tak.

Oprindelig var der bænke til bordet,
dem havde den gode mand skam også selv konstrueret og tømret sammen.
De endte deres dage som have- bænke.
Det var med stor vemod vi til sidst, efter lang og tro tjeneste,
måtte køre dem på forbrændingen.
De havde nemlig ikke fået samme kærlige behandling som vi nu giver bordet, for det skal i hvert fald ikke ende sine dage på forbrændingen, slet ikke nej, og da ikke så længe jeg lever.....punktum.

Mangen lille og stor buksebag har kuret frem og tilbage på de de bænke.
Både når der skulle tales et alvors ord, eller trøstes.
Når de fine jule-  eller fødselsdags gaver skulle pakkes ud og ind,
var det igen bordet der måtte tage byrden på sig.
Hvis det bord kunne tale!!!!!!!

Men nu glæder vi os rigtig meget når det gamle bord står dækket med dejlig sommermad og kaffe og kage.
Sådan et fint bord kan nemlig ikke bare erstattes,
heller ikke selv om det hedder"Trip Trap" eller noget andet dyrt,
Det har jo slet ikke vores families gode historier i årerne.
;O)

Det blir da flot, ikke??

Er det for tidligt at tænke på nisser?
Dem der bor i vores have synes det ikke.
De har i hvert fald sat deres hatte til luftning lige midt i solen.
Måske var de kommet til at lugte lidt hen- gemt efter et halvt års tid i kælderen?
Men vil de bo hos mig, så må de skam gerne det, de må også lege i haven, sålænge de ikke laver nissestreger med mine blomster og flytter rundt med tingene,
så vi ikke kan finde dem næste morgen.

Jeg passer rigtig godt på alt det der vil bo i min have.
Jeg har også dèvaere, det er havens engle.
De fleste kender dem kun som sommerfugle.
Dem skal man passe meget godt på, for hvis de ikke vil bo i din have,
ja så dør haven lige så stille og roligt.


Det her er nogle vældig rare væsner der står og passer på vores gasflaske,
de er da ret søde, synes du ikke?


Det har været hyggeligt at fortælle jer om min dag og mine tanker,
håber i også synes det har været lidt sjovt.

Kig ind en anden gang, det vil jeg blive meget glad for.
Har du lyst til at fortælle hvad du synes om det jeg skriver må du gerne lægge et par ord til mig.

Vi ses ;O)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar