lørdag den 26. maj 2012

Morgenstund har guld i mund...

"Hjertet er tungt af lykke...lykkeligt nær ved at græde"

Dette citat er af Morten Nielsen. Han levede fra 1922 til 1944. Han blev kun 22år.
Når jeg læser hans digtsamling bliver jeg tung om hjertet. Et lys blev slukket før det rigtigt begyndte at brænde.

Min datter havde et strålende lys der brændte uden at sode, hun strålede og betog alle med sin skønhed.
Men i hendes indre var der en flamme der blev næret af farlige gasser som ødelagde og slukkede flammen der skulle nære livet for en ung, klog og betagende pige.
Måske var der noget udefra kommende der hjalp til, men hvem kan vide hvad en sart sjæl bliver påvirket af.

I dag er Mie i medicinens vold, hendes følelser og tanker er reduseret og kroppen  adskilt fra Mies ønske om at være den smukkeste, til et legeme der er ved at tage livet af hende pga. en kæmpevægt der kvæler alle livsbevarende organer.

Jeg kan næsten ikke skrive uden tårer om min smukke datter.
I skulle se de grå/ blå øjne der kigger på mig nu hvor hun ligger der i sin respirator og ikke kan sige ET ENESTE ORD  der er forståeligt.
Hendes læber bevæger sig og og øjnene siger noget, men det er lydløst.
Jeg græder indvendigt.

Da vi i dag var oppe for at sige godnat lavede hun kyssemund og jeg måtte give hende et kys på munden.

ALLE ALLE ALLE  forældre ELSKER ELSKER ELSKER deres barn/ børn.
Men når de er ved at glide dig af hænde forstår du rigtigt i dit inderste at kærligheden til dem gør ondt og suger livet ud af dig hvis du må sige farvel til dem.

Jeg har håber Mie vil livet, og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at hun forstår hun er elsket,
men hun må kæmpe for sit liv.
Jeg er bange, for viljen skal jo komme fra en styrke der er stærkere end det åndedræt der er fjerlet. Det Mie er oppe imod er et åndedræt så tungt som om vi andre havde en jernbanesvelle på brystet.
Hjertet har været på overarbejde i mange år.

Et hvert menneske har lønlige kamre, skjulte tanker, drømme, fantasier og håb for fremtiden,
Du kan være helt ude på kanten af livet, men har du håbet og viljen er der et liv der venter.
Men har du et formørket og misbrugt sind er din lyst til livet måske svækket.

Jeg er meget lykkelig for vores tre smukke "drenge" .
De er er her for os, og vi kan være glade samme og bare nyde, ingen ved jo hvor lang tid dette skal vare.

Vi ses i morgen Mie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar