fredag den 21. september 2012

Nå nu prøver jeg igen at lave et indlæg med haven, måske jeg har mere held med resultatet idag, altså ungå at slette det hele.


Se lige den fine spindtråd.
 
Tror jeg vil plante denne hosta ud i jorden, så kan den måske vokse og brede sig.
 
 
Kaprifoliummen står i lidt for skarp sol, men den har da haft et par blomster som kan sætte bær i fine efterårs farver.
 
Kan i huske jeg havde en historie om

Bordet?

Det står her, vi har ikke haft de store gæstebud, men et par gange har vi siddet og spist, og bagefter siddet og sludret mens der var ild i den udendørs pejs.
Jeg har i kampens hede glemt at tage billeder af hyggen, men mon ikke det lykkes næste år? 
 
Denne Afrodite købte vi for over 20 år siden.
Vi havde virkelig ikke råd til den, men vi fik mange penge tilbage i skat, og da du hun smeltede vore hjerter måtte hun hjem og bo i vores have
 
 
 

Når der er skygge oppe på terrassen sidder husbonden gerne og ryger sin cerut ved dette bord. Her rammer dagens sidste solstråler lige ned.
 
I år fik jeg plantet krydderurter i et par murer baljer.
Nu er det tid til at plukke resten, hakke dem og fryse dem ned i et par isterninge bakker.
 
Kan i på jeres skærm se spindetråden fra krukken til højre i billedet?
Som i kan se er haven ved at lægge an til vintertiden.
Men på trods af det lidt vemodige i den tanke synes jeg den tid man får til eftertænksomhed er gavnlig for sjælen.
Vi har ikke været så ihærdige i haven i år, men vi har hygget os ganske meget i de stunder det var muligt  når solen viste sit milde ansigt.

Vi kunne stå op om morgenen, gå ud på terrassen og drikke vores kaffe, sidde og holde de mange små pauser vi holder meget af, og sidde ude om aftenen og lader sindet gå til ro, inden vi gik til køjs.

Jeg har i grunden haft lidt dårlig samvittighed over min "dovenskab".
Det har jeg givet udtryk for et par gange over for mine sønner.

Men de har været de kærligste drenge en mor kan tænke sig.
Hvergang jeg ymtede lidt om min "dovenskab" hed det sig:" er det ikke sådan det skal være når man er blevet pensionist?

Tak for det kære drenge.

Jeg håber i får en smuk weekend og tak fordi i læste med

Vises ;O)
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar