torsdag den 13. december 2012

Disse gamle nisser har jeg fået af en afdød nabo.
Hun var så ferm med sine hænder, knipling, hadanger broderi, petit point, skrædderri og syning af ROBER. Hun havde en hund der hed Olsen, og den passede hun på, og Olsen passede på hende.
Desværre var hun et meget nervøst gemyt der måtte tage mange piller for at klare livet, og når pillerne tog slut måtte hun ty til flasken.
Men at miste sådan et bekendtskab er mere end et menneskes død, det er en mindre amputering af ens eget liv.

Nisserne der kysser ville hun give mig, "fordi du altid kan lide mig som jeg er".
Ikke mange dage efter fortalte hendes mand at hun havde spist rigtig mange piller, og så døde hun af det.
 

 
 

 

 
 

 
 

 
 
 
 
Bare lidt billedspam så i kan se at jeg er herinde selv om jeg ikke er forfærdelig aktiv.
Men se lige mine clementin kranse, Freja og Klara har pillet og trukket på tråd, jeg har kogt marmelade af frugterne sammen med annanas og tranebær.
Rigtig sødt og godt til stærk ost, som både husbonden og jeg elsker.
 
Håber i alle har gode og hyggelige stunder med julesysler, klipperier, kagebagning og  al den anden hygge der hører disse dejlige men korte dage til.
 
Vi ses ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar