fredag den 20. april 2012

Frejas kunstværk er endelig færdigt.

Her er det så.....værket.
Men det har også ligget og ventet hos farmor på sin færdig gørelse siden vi begyndte for tre uger siden.
Billedet er taget med blitz og det har desværre forringet de fine detaljer.
 Men se lige de seje ord af en lille 9 årig selvbevidst dame!!!
Hun har oven i købet hjerter med og de to vigtigste ord...ja og nej...som en lady jo skal kunne
 for at begå sig i en stor og til tider ond og grim verden.
Så jeg er ikke helt til rotterne når jeg tænker på hvordan det skal gå hende i livet.  
Men jeg må altså komme med en lille tilståelse.....
Freja spurgte hvordan man staver til peace.....så undskyld Freja det der s
Du får lige en knuser.

En glad kunstner med sit værk.
Men lidt træt kan man godt blive af al den kreativitet.
Så er det godt med en god lænestol og et tæppe om benene.
Og om lidt er der...
FREDAGSSLIK


En kunstner in spe?
Det her er optakten til det endelige billede.
Jeg elsker den glæde Freja og også lillesøter Klara lægger for dagen når der bliver lagt op til en hyggelig krea- dag.

Jeg har gemt det meste af det de har lavet i en kasse
og vi kiggede i den i dag.
Det var en helt fantastisk oplevelse at se deres gensynsglæde, noget af det er måske et par år gammelt.
De genkendte hver i sær deres egne ting, og de kunne kende noget deres far havde lavet en dag der også gik farvelade i ham.
 Det er for mig et tegn på at det er betydningsfulde ting de laver
 og ikke bare en slags tidsfordriv for dem.

Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at de forbliver uspolerede så længe som muligt
og bare bruger deres fantasi, glæde og intuitive sans for at være kreative.
Men det er også sjovt at se den bevidsthed de har overfor deres værker.
De ved hvad de vil og ikke vil og hvornår kunstværket er færdiggjort.

ELSKER MINE KREA UNGE- UNGER

Hav nu en smuk og på en eller anden måde kreativ weekend
 alle der ude i det ganske danske land.

Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar