mandag den 2. april 2012

Æggehoved=  Klovn og Prinsesse.
Billedet er desværre lidt uskarpt.
Jeg har fået lov til at låne Sissel til lidt hyggeklip. Hun er datter af en legekammerat til vores ældste søn. Vores Christian og Lars (Sissels far) har holdt sammen fra de gik i folkeskolen. Sissel går nu i tredie klasse og er rigtig glad for og dygtig til alt det kreative.

Sissel kom med et kæmpe guldkorn mens vi sad og klippede og klistrede.
Sissels egne ord": Der er mange der siger de ikke er kreative og tror de ikke kan lave noget kreativt, men alle er kreative og kan jo lave et eller andet, de tror bare de ikke kan.

Jeg vil gerne være talsmand for Sissels kloge ord

Overskriften ..........Ja.... det er altså ikke den yndige Sissel på billedet jeg hentyder til, men de to æggehoveder hun har lavet som klovn og prinsesse. Bagved står et stort æg som man kan tage bunden af og fylde med slik. Sissel har istedet lavet en lille osteklokke lignende ting af det øverste som står så fint på en lille rød tallerken. Den kan gemme på en sukkerskål eller måske et glas marmelade,
det er jo kun fantasien der sætter grænser for hvad ægget gemmer på.
Det var rigtig sjovt at se hovederne blive til, og der er jo både hekse, gamle mænd og koner, små babyer og en Pipi langstrømpe der ligger og venter på at komme med til bords og spise skidne æg med sennepssovs.
 Den ret glæder jeg mig til hvert år, der var aldrig nok af den gode sennepssovs da jeg var barn.
Det er en gammel skik at få den ret påske lørdag, og retten hedder:
 skidne (snavsede/ beskidte) æg fordi man skulle gøre rent påskelørdag efter to helligdage hvor man ikke måtte gøre rent. Den kaldes også Stumpe Lørdag fordi den synes alt for kort til at man kunne nå
det hele inden de to næste påskedage.

Jeg bliver helt tændt og får lyst til at lave alle mulige sjove ting og sager når jeg er sammen med de kære unger. Deres fantasi og evne til at gøre tingene sjove og ikke så ambitiøse er en ren lise for sjælen. Men jeg laver næsten aldrig noget selv, er helst bare ungernes hjælper.
Jeg er ikke den største ørn til håndarbejde, men min voksen måde at gøre tingene på kan få de små kunstnere til at prøve at lave noget der ligner mit.
OG DET SKAL DE IKKE.
DE ER NEMLIG RIGTIGE KUNSTNERE.

Men jeg tror jeg vil prøve at lave dekopage æg, det var jo min hensigt før jeg rendte ind i den general forkølelse som jeg stadigvæk er noget mat i sokkerne af.


Nå...... men tak til Sissel, og tak for lån af barn til Lars og Fie

Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar