tirsdag den 10. april 2012

Kastaniepigen.

Freja er 9 år og vi plantede en kastanie 2009 i en krukke.
Vi havde samlet kastanier og lavet dyr af mange af dem.
Dem vi ikke brugte lagde jeg i en udendørs krukke, så kunne de beskytte det der var i krukkerne mod frost.
ALLE kastanierne havde slået rod da foråret kom, men jeg tog blot den største og den der så mest livskraftig ud og plantede den i en lille krukke.
Sidste år fik den en større krukke.

Her ses Freja ved siden af kastanien lige inden den springer ud i år 2012.
Jeg vil prøve at få den til at gro i en krukke som skal følge med i størrelsen, efterhånden som den vokser.
Den kan ikke komme i jorden i vores have, en kastanie bliver jo ret stor, men så længe jeg kan få den til at gro i en krukke synes jeg Frejas træ skal være noget vi følger hvert år.

Det kan være vi en dag planter den ude i den skov hvor vi fandt kastanierne, men jeg elsker den lille historie med Frejas og mit træ.

Påsken er nu forbi, så jeg har bare at sige:
God hverdag til jer alle.

Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar