mandag den 2. april 2012

Blå mandag

                                    Julen varer lige til påske.
                                                     
Små lækre andelår



Et beskedent måltid til husbond (en) og mig.

Efter en halv time i trykkogeren var de møre som smør, og med en god krydret tomatsauce og ris med basilikum var det en herreret.

Jeg kan bare anbefale jer at anskaffe en trykkoger, den sparer tid og de stykker kød der nærmest  skal koges ihjel (selv om koen er slået ihjel én gang) bliver bare rigtig møre og fine.
Jeg er glad for at jeg kan få kød mørt på en halv time, kød som ellers skulle have stået og simret mindst 2 timer.

Nu kunne det lyde som om jeg er sælger og får penge for at reklamere for trykkogere. Det er jeg ikke. Jeg kan bare så meget anbefale dem. Især hvis man har børn og er udearbejdende.
Som de sagde i en tv reklame for længe siden:
Prøøv dem....Prøøv dem....
(det var ikke i en reklame for trykkogere men vistnok damebind)

I aften vil jeg være extravagant, lave mig en kop kaffe og nyde et stykke chokolade. Jeg er ikke gået på skrump, men prøver bare på at være fornuftig (gab gab gab)........men jo jo jo, det har skam hjulpet på blodtrykket, og det er den største gulerod....mit helbred......
Jeg vejer ikke for meget, er bare en lille smule for kort.
Men skroget synker jo også med årerne ;O)))

Jeg vil jo gerne blive en GAMMEL farmor, måske olde???
og sidde i solen og fortælle om DENGANG, hvis der er tid og lyst til at høre de små anekdoter jeg  allerede har fortalt flere gange, men fordi jeg nu er RIGTIG gammel låner de mig måske øre fordi ingenting varer evigt.

Vi ses ;O)

PS. Dagen hedder blå mandag fordi man lægger en blå dug på alterbordet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar