mandag den 9. april 2012

Requium.

Alle de store komponister har skrevet et Requim.
Jeg holder nok mest af Beethovens.
Det er vist det længste af dem alle, men det giver en dejlig og god tid til ro og fordybelse.

Jeg er bare rigtig glad for min fine statuette af Beethoven, og den lille figur der sidder og holder sig for ørerne, er også rigtig sød.
Man kan se en skygge ved barnets højre albue, en lille fjer. Jeg fandt fjeren på et træ i haven, her sad den lige så let og elegant, som kun en fjer kan gøre.

At den lille figur holder sig for ørerne kan tolkes på flere måder.
Min måde...... at fortolke på,
"Tonerne er inde i komponistens hoved, han laver den så til musik alle andre kan høre"
Selv om man er døv eller...... blind, kan man jo lave musik.
Den proces er ikke bestemt af øjne der ser, eller ører der hører.
Mon ikke de fleste komponister har tonerne i sindet, de skal bare have den omsat til lyd vi andre osse kan høre.

Lige på faldrebet!!!
Min søn Nikolaj har et fint musik- øre og hjerte.
Han har tit vist vejen til megen god og anderledes musik.
Men jeg vil ikke forklejne nogen af mine børn, de elsker alle musik, og jeg nyder at høre det sammen med dem, de har altid været inspirerende at lytte til musik sammen med.

Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar